poniedziałek, 7 grudnia 2015

KONKURSY!!!


                                      Rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego.


Konkurs fotograficzny pt. ,, Ja i mój świat" cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczniów naszej szkoły.

                                                             Wygrani II edycji to: 

                                                  I miejsce Krzysztof Bednarz kl. IIIb
                                                  II miejsce Weronika Rogowska kl. IIb
                                                  III miejsce Adrian Cieślak IIIb 

                                                        Wyróżnienia otrzymali :

                                                   Jakub Jachółkowski kl. Ia
                                                   Jakub Kałużka IIa




                                                            Uwaga !!!          

Koło dziennikarskie ogłasza konkurs na recytacje wierszy o miłości. Wszystkich zainteresowanych, którzy chcą wziąć udział w tym przedsięwzięciu prosimy o zgłaszanie się do Pani I.Michałowskiej i Pani E.Kotkowskiej. Finał odbędzie się 10 marca 2016 roku z okazji Walentynek. 



        

Adam Mickiewicz - ,,NIEPEWNOŚĆ" 


Gdy cię nie widzę, nie wzdycham, nie płaczę,
Nie tracę zmysłów, kiedy cię zobaczę;
Jednakże gdy cię długo nie oglądam,
Czegoś mi braknie, kogoś widzieć żądam;
I tęskniąc sobie zadaję pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?

Gdy z oczu znikniesz, nie mogę ni razu
W myśli twojego odnowić obrazu?
Jednakże nieraz czuję mimo chęci,
Że on jest zawsze blisko mej pamięci.
I znowu sobie powtarzam pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?

Cierpiałem nieraz, nie myślałem wcale,
Abym przed tobą szedł wylewać żale;
Idąc bez celu, nie pilnując drogi,
Sam nie pojmuję, jak w twe zajdę progi;
I wchodząc sobie zadaję pytanie;
Co tu mię wiodło? przyjaźń czy kochanie?

Dla twego zdrowia życia bym nie skąpił,
Po twą spokojność do piekieł bym zstąpił;
Choć śmiałej żądzy nie ma w sercu mojem,
Bym był dla ciebie zdrowiem i pokojem.
I znowu sobie powtarzam pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?

Kiedy położysz rękę na me dłonie,
Luba mię jakaś spokojność owionie,
Zda się, że lekkim snem zakończę życie;
Lecz mnie przebudza żywsze serca bicie,
Które mi głośno zadaje pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czyli też kochanie?

Kiedym dla ciebie tę piosenkę składał,
Wieszczy duch mymi ustami nie władał;
Pełen zdziwienia, sam się nie postrzegłem,
Skąd wziąłem myśli, jak na rymy wbiegłem;
I zapisałem na końcu pytanie:
Co mię natchnęło? przyjaźń czy kochanie?



W dniu 13 maja odbył się finał konkursy recytatorskiego pod hasłem ,,Miłość". 

I miejsce zajęła Weronka Rogowska z kl.2b
II miejsce zajęli Zofia Kośka z kl. 2c oraz Radosław Graczyk z kl.2c
III miejsce zajęła Patrycja Sidwa z kl.2b



   ,,Pisać każdy może trochę lepiej lub trochę gorzej…’’

Kółko dziennikarskie zaprasza do udziału w konkursie na najciekawszy fotoreportaż. Napiszcie reportaż pt.,, Świat w zasięgu ręki ‘’Do tekstu należy dołączyć ilustracje w postaci zdjęć wykonanych przez siebie.(max. 5 zdjęć). Pracę należy dostarczyć  pani Iwonie Michałowskiej do 9.02.2017 r. Przewidziane ciekawe nagrody. Zapraszamy do udziału!